Vanhat Valmetit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Vanhat Valmetit


 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pohjois Karjalan Valmettilaiset

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
rami9




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 29.08.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeLa Syys 27, 2008 12:50 pm

Tervehdys täältä itäisiltä kulmilta,täällä taitaa olla vielä kovin hiljaista Valmet väkeä.
Varmaan monellakin olisi mielenkiintoa olla teidän eteläisten Valmetharrastajien seurassa,mutta tuo matkanpituus on varmaankin meikoinen tekijä sivustakatsojan roolissa.
Jotenka pidetäänpä yhteyttä vaikka näiden sivujen avulla,niin saadaan keskustelu vilkastumaan näilläkin sivuilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
ville




Viestien lukumäärä : 83
Join date : 23.05.2008
Paikkakunta : Kainuulainen

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeLa Syys 27, 2008 8:51 pm

Joo olen yrittäny heittää aiheita sillon tällön ja käyny kattomassa sillon tällön että millon se lähtee vilkastumaan.
Itse olen kainuusta ja mielenkiinnolla seuraan noita varsin taitavasti tehtyjä entisöinejä.
Itse paramminkin omistan noita vanho ja mutta vielä käytössä olevia koneita.

No ei ne kyllä kaikki taida ihan käyntikunnossakaan olla.
Takaisin alkuun Siirry alas
jyrki

jyrki


Viestien lukumäärä : 52
Join date : 24.05.2008
Paikkakunta : alavus

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeLa Syys 27, 2008 11:34 pm

Terveisiä Etelä-pohjanmaalta pitää myös käväistä täällä sivuistolla silloin tällöin.
Takaisin alkuun Siirry alas
rami9




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 29.08.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeSu Syys 28, 2008 4:49 pm

Tervehdys VALMETTILAISET ! Minä löysin parikymmentävuotta sitten oikein kurjannäköisen Valmet 20 sen, ison kuusen alta.Eikä se maksanut silloin juuri mitään,kun vain viet sen pois. Noh aluksi mietityttihan se mitärupeaisi sille tekemään. Aloin sitä vähitellen purkaa ja puhdistella,meni parivuotta kun saatiin ensimmäiset savut.Sit annoin peltiosiin vasaraa,Mig lankaa,pakkelia ja viimeiseksi maalia. Tietenkin hiekkapuhalsin kaikki ulkoiset osat,nyt vuosienkin jälkeen on ihan komia PELI. Tietenkin kone oli ihan jumissa,johon pitietsiä uusia osia aika reippaasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nuffieldmaster




Viestien lukumäärä : 23
Join date : 23.05.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeTi Loka 07, 2008 7:52 pm

Heipä hei vaan!

Pohjois - Karjalasta sitä itekkin ollaan, aina niin ilosesta Ilomantsista. Mistäs päin PK:ta rami9 on?
Onhan näitä valmettimiehiä täälläkin suunnalla vaikka kuinka, melkein voisi sanoa että joka toisessa talossa on takapihalla valmetti.
On kommunistin punasia kuin myös uudempia keltaisia. Kahdeksankymmentäluvun ja uudemmat valmetit puuttuvat tyystin, ne kenellä niitä on ovat virallisia viljelijöitä tahi urakoitsijoita, harvassa niitäkin.

Mutta tuolla Juuan suunnalla pääpaikkaansa pitävissä Polovelan Papattajissa on valmettimiehiä vaikka kuinka, no tosin onhan siellä nuhvi, leylantti, massikka, setor, porsse yms yms harrastajia myös kun me ei merkkiä katota.

Vilkaskaapa nettisivut http://personal.inet.fi/yhdistys/papattajat/ niin näette että toimintaa on koko Pohjois-karjalan aluveella.

Terveisin Nuhvisti & yks papattaja Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
rami9




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 29.08.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeKe Loka 08, 2008 6:58 pm

Tervehdys sinne Ilomantsiin,minä olen täältä matkanvarrelta Papattajiin mennessä,nimittäin POLVIJÄRVELTÄ. kyllä tääläkin on Valmetteja,Nuhveja,foorteja ym ym.
Itsellä oli vuoden 55 mallin fordsoni kaksikymmentäkahdeksan vuotta,jotenka siihen kyllä kerkesi tutustua ihan perusteelisesti. eikun hyvää syksynjatkoa, ja pidetään yhteyttä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valmet 500




Viestien lukumäärä : 25
Join date : 23.06.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeMa Loka 13, 2008 9:23 pm

Tervehdys foorumilaiset Exclamation . Täällä suunnalla on vähän kaikkia merkkejä, itsellä on 500 valmet ja DB ja Belarus.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nuffieldmaster




Viestien lukumäärä : 23
Join date : 23.05.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeTo Loka 16, 2008 9:53 am

rami9 kirjoitti:
Tervehdys sinne Ilomantsiin,minä olen täältä matkanvarrelta Papattajiin mennessä,nimittäin POLVIJÄRVELTÄ. kyllä tääläkin on Valmetteja,Nuhveja,foorteja ym ym.
Itsellä oli vuoden 55 mallin fordsoni kaksikymmentäkahdeksan vuotta,jotenka siihen kyllä kerkesi tutustua ihan perusteelisesti. eikun hyvää syksynjatkoa, ja pidetään yhteyttä.

Noniin, eikös Rami:n olisi myös hyvä syy liittyä papattajjiin? On meiltä polvijärveltäkin porukkaa. Eräs nuori isäntä kahden Nuffieldin voimalla, Hukkalan suunnalla kait hän huristaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
rami9




Viestien lukumäärä : 13
Join date : 29.08.2008

Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitimeSu Marras 02, 2008 7:34 pm

Eiväthän PAPATTAJAT ota mukaansa jos sinne menee pyrkimään,ja eivätkä he näiltänurkilta arvaa tulla kosimaankaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pohjois Karjalan Valmettilaiset Empty
ViestiAihe: Vs: Pohjois Karjalan Valmettilaiset   Pohjois Karjalan Valmettilaiset Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pohjois Karjalan Valmettilaiset
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Vanhat Valmetit :: Sekalaista :: Sekalaista-
Siirry: